پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

«آهن» و «فولاد» ۲ صنعتی که در سال ۱۴۰۳ طوفان به‌پا خواهد کرد | زمان ورود به صنعت چه زمانی است؟

  • کد خبر: ۲۰۶۰۲۵
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
«آهن» و «فولاد» ۲ صنعتی که در سال ۱۴۰۳ طوفان به‌پا خواهد کرد | زمان ورود به صنعت چه زمانی است؟
در روز‌هایی که بازار‌های موازی بازار سرمایه، رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند، همگان منتظر رشد بورس به اندازه ظرفیت‌های موجود در آن هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر چند دخالت‌های گاه و بی‌گاه دولت، مصوبه پنهانی اردیبهشت، قیمت‌گذاری دستوری صنایع و مواردی از این دست، باعث شده تا بازار سرمایه در حالت رکودی خود باقی بماند؛ اما به هر حال، شناسایی صنعت و نماد پرظرفیت قطعا می‌تواند این عقب‌ماندگی را جبران کند.

متغیر‌های ریز و درشتی هستند که می‌توانند روند قیمتی یک صنعت را ترسیم کنند؛ همان‌طور که نرخ و حجم فروش، جزو پارامتر‌هایی به حساب می‌آیند که در صورت‌های مالی شرکت‌ها بازنشر داده می‌شوند. در این میان، با آغاز سال جدید میلادی به نظر می‌رسد روند کلی نرخ بهره نزولی بوده و احتمال رکود اقتصادی جهانی هم کمرنگ شده است؛ لذا از این پس، فقط یک شاخص باید مورد توجه قرار گیرد و آن شاخص‌های اقتصادی چین است.

واقعیت آن است که طی سه ماه گذشته، شاخص‌های اقتصادی چین بیانگر تحرکات مثبت بودند؛ هر چند در ماه گذشته، کمی ناامید کننده ظاهر شدند. به همین دلیل سرمایه گذاران چین مجددا از دولت درخواست تزریق منابع به ویژه در حوزه مسکن کردند. جالب این جا است که واکنش دولت به درخواست‌ها مثبت بود. از طرفی کاهش تولید در چین را نباید کاهش مصرف در چین تلقی کرد؛ چراکه دولت چین طی دو ماه اخیر به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن و ساخت و ساز مبالغ قابل توجهی تزریق کرده است و بنابراین به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ میلادی، افزایش مصرف فولاد محقق خواهد شد و احتمال افزایش واردات فولاد توسط چین افزایش می‌یابد.

از طرفی در خصوص رابطه یوان و دلار، پیش بینی می‌شود که شاخص دلار روند کاهشی خواهد داشت. همچنین چین نیز به منظور افزایش صادرات، اقداماتی در مورد پایین نگهداشتن یوان خواهد نمود که اگر این رویداد محقق گردد، افزایش صادرات چین، افزایش واردات به آن کشور را تقویت می‌نماید.

در خصوص تصمیمات کلان کشوری نیز، همه چیز وقف مراد فولادی‌ها پیش می‌رود. سیاست‌های بانک مرکزی بر این است که نرخ نیما فاصله معنادار با نرخ آزاد نداشته باشد و این رشد خزنده نرخ ارز مبادله‌ای، به نفع صادرات محور‌ها خواهد بود. حتی قیمت‌های فروش بعضی از محصولات این صنعت در بورس کالا به اعدادی بالاتر از نرخ صادراتی آن‌ها رسیده است که همین مسئله حاشیه سود فروش داخلی آن‌ها نیز جذاب می‌کند.

زمان ورود به صنعت آهن و فولاد

بعد از انتشار شاخص cpi آمریکا که عدد ۳.۴ درصد را نشان می‌داد، انتظار می‌رود به عنوان یک متغیر منفی در قیمت کامودیتی‌ها عمل کند. البته این تاثیرگذاری کوتاه مدت خواهد بود و مجددا قیمت‌ها در مسیر خود قرار خواهند گرفت و همین مساله را می‌توان به عنوان محدوده ورود مناسب به این صنعت در نظر گرفت و بعد از شناسایی نماد‌های بنیادین، منتظر رسیدن قیمت به نقطه مورد نظر بود. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد صنعت آهن و فولاد سال ۲۰۲۴ رویایی را پشت سرخواهد گذاشت.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->